|
Företagsansvar på Lyreco |
|||||||
Företagsansvar är inbäddat i vår verksamhet som en nyckelstrategi för våra kunder och leverantörer. Vi samarbetar tätt med våra leverantörer för att bredda vårt utbud av hållbara lösningar samt att kunna erbjuda ett bredare urval av produkter och lösningar till våra kunder. Vi är medvetna om att vi har ett ansvar för att positivt påverka våra kunder, våra anställda och vår planet. Världen vi lever i är i konstant förändring och vi är övertygade om att vi kommer att vara konkurrenskraftiga, både med vårt miljöproduktsortiment samt med vårt Easy on the Planet-kundbelöningsprogram. Våra tre fokusområden är: Etik, Miljö och Samhälle. Läs mer om vår hållbarhetsresa här: EtikVi strävar efter att försäkra oss om att alla anställda, leverantörer och partners förstår och lever upp till vår etiska standard och Code of Conduct. Att främja en stark kultur, säkra ett etiskt bemötande och lagefterlevnad är högsta prioritet för oss. Vi berättigar samt håller samtliga individer i företaget ansvariga genom att sätta tydliga standarder, utbilda anställda om etiskt korrekt sätt att göra affärer och försäkra oss att vi som företag agerar lämpligt när etiska frågor eller misstankar uppstår.
MiljöVårt miljöarbete innefattar en mångfacetterad strategi med program som berör nästintill samtliga delar av vår verksamhet. Vi strävar efter att vara en global hållbarhetsledare, minska effekterna av vår verksamhet på miljön och hjälpa våra kunder att göra detsamma. Detta gör vi eftersom vi anser att de är det rätta gentamot vår planet, våra kunder och vår verksamhets framtid.
SamhälleVi har genom hela vår organisation flera olika samhällsengagemang. Våra åtaganden kommer fortsättningsvis att fokusera på:
Mångfald & InkluderingEn förutsättning för ett framgångsrikt företag är en bred fördelning av personal med olika bakgrund samt perspektiv. Vi strävar efter att återspegla mångfalden av våra kunder även hos vår egen personal, såväl som de hundratals leverantörer och olika verksamheter vi arbetar med dagligen.
|