Lego Education SPIKE Prime Set   lades till i vagnen.

Lego Education SPIKE Prime Set

240766
|
st
Jämför med andra produkter
Före
6 039,00 kr
3 009,00 kr  exkl. moms
Jämför med andra produkter

Miljömärkningar och övriga symboler

eco-icon
eco-icon
eco-icon
LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är det optimala verktyget för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 5-8.
MPN: 45678
Åldersgrupp: Mellan- Högstadium
LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är det optimala verktyget för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 5-8.

SPIKE Prime Set kombinerar färgglada LEGO byggdelar, lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk, med dra-och-släpp-funktion, som bygger på Scratch. Det lekfulla setet engagerar eleverna, som får lära sig att tänka kritiskt och lösa komplexa problem på alla inlärningsnivåer. SPIKE Prime omfattar allt från enkla startprojekt till obegränsade kreativa designmöjligheter. Setet ger eleverna kunskaper inom STEAM samt inom de kompetensområden som behövs för att bli morgondagens innovatörer enligt 21st century skills, medan de har kul!

Hjärtat i SPIKE Prime systemet är den programmerbara hubben. Det är en avancerad, men lättanvänd klossformad enhet som har:
6 in-/utdataportar
En panel med 5x5 LED-matris
Bluetooth-anslutning
En högtalare
Ett 6-axlat gyroskop
Ett laddningsbart batteri.

Modulerna är utformade för elever i årskurs 5–8 och optimerade för 45-minuterslektioner, som stimulerar inlärning inom naturvetenskap, teknik, konstruktion och matematik genom att uppmuntra eleverna att tänka kritiskt och lösa komplexa problem på alla inlärningsnivåer. Omfattande webbaserade lektionsplaneringar med ett lättillgängligt, interaktivt stödmaterial ger lärare allt de behöver för att hålla lektioner oberoende av tidigare erfarenhet.

Tillämpa färdigheter inom ingenjörskonst vid varje steg av designprocessen.
Utveckla effektiv problemlösnings- och kodningsförmåga genom uppdelning av problem och algoritmiskt tänkande.
Designprojekt som kombinerar hårdvaru- och programvarukomponenter för att samla in och utbyta data.
Arbeta med variabler, matriser och molndata.
Tillämpa kritiskt tänkande och utveckla kunskaper för en framtida karriär och för resten av livet. Varning. Lämpar sig inte för barn under 3 år
LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är det optimala verktyget för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 5-8.
MPN: 45678
Åldersgrupp: Mellan- Högstadium
LEGO® Education SPIKE™ Prime Set är det optimala verktyget för undervisning i naturvetenskap, teknik, ingenjörsvetenskap, konst och matematik (förkortas STEAM på engelska) för elever i årskurs 5-8.

SPIKE Prime Set kombinerar färgglada LEGO byggdelar, lättanvänd hårdvara och ett intuitivt programmeringsspråk, med dra-och-släpp-funktion, som bygger på Scratch. Det lekfulla setet engagerar eleverna, som får lära sig att tänka kritiskt och lösa komplexa problem på alla inlärningsnivåer. SPIKE Prime omfattar allt från enkla startprojekt till obegränsade kreativa designmöjligheter. Setet ger eleverna kunskaper inom STEAM samt inom de kompetensområden som behövs för att bli morgondagens innovatörer enligt 21st century skills, medan de har kul!

Hjärtat i SPIKE Prime systemet är den programmerbara hubben. Det är en avancerad, men lättanvänd klossformad enhet som har:
6 in-/utdataportar
En panel med 5x5 LED-matris
Bluetooth-anslutning
En högtalare
Ett 6-axlat gyroskop
Ett laddningsbart batteri.

Modulerna är utformade för elever i årskurs 5–8 och optimerade för 45-minuterslektioner, som stimulerar inlärning inom naturvetenskap, teknik, konstruktion och matematik genom att uppmuntra eleverna att tänka kritiskt och lösa komplexa problem på alla inlärningsnivåer. Omfattande webbaserade lektionsplaneringar med ett lättillgängligt, interaktivt stödmaterial ger lärare allt de behöver för att hålla lektioner oberoende av tidigare erfarenhet.

Tillämpa färdigheter inom ingenjörskonst vid varje steg av designprocessen.
Utveckla effektiv problemlösnings- och kodningsförmåga genom uppdelning av problem och algoritmiskt tänkande.
Designprojekt som kombinerar hårdvaru- och programvarukomponenter för att samla in och utbyta data.
Arbeta med variabler, matriser och molndata.
Tillämpa kritiskt tänkande och utveckla kunskaper för en framtida karriär och för resten av livet. Varning. Lämpar sig inte för barn under 3 år