Fem sätt att göra ditt varumärke oförglömligt
Specialmaterial

Fem sätt att göra ditt varumärke oförglömligt

Alla älskar prylar, presentartiklar och reklamprodukter. Men alla reklamprodukter är inte skapade för samma ändamål. En förstklassig gåva kan öka kännedomen om ett varumärke samtidigt som den främjar en direkt, positiv kontakt mellan ditt företag och kunden. På mässor, konferenser och nätverksevenemang är produkter med varumärkesnamn bra att bryta isen med och knyta nya kontakter.

Visitkort och broschyrer är bara början när det gäller vad vi på Lyreco kan producera för ditt företag. Denna samling användbara och högkvalitativa produkter är bara toppen av isberget. Följande produkter är enkla att anpassa och är den typen av produkter som ger mervärde till dina nuvarande och potentiella kunders dagliga liv.

1. Vattenflaskor

wn lyreco vattenflaska på ett skrivbord

Visa att du bryr dig om både miljön och människors hälsa genom att dela ut personliga, återanvändbara vattenflaskor. Med alternativ i plast, glas och metall kan du skapa något som sticker ut och framhäver ditt varumärke samtidigt som du bidrar till att upprätthålla mottagarens vätskebalans. Dessutom är det en produkt som folk använder dagligen vilket innebär att ditt varumärke är det första de ser när de ska ta nästa klunk vatten.

2. Powerbanks" width=

En kompakt powerbank är något alla behöver i dagens mobilanpassade värld. Tänk efter en stund, hur mycket använder du din mobiltelefonen i ditt vardagliga liv? Förmodligen väldigt mycket. Du kanske använder den till att göra banköverföringar, se vart närmsta restaurang ligger eller vad resultaten i den senaste Sverigematchen blev.

Med det sagt så blir allting mycket mer besvärligt om du får slut på batteri, och en snygg powerbank med ett varumärkesnamn på kan därför vara en av de bästa presentartiklarna som finns. Eftersom de är minimala bör du inte välja ett för skrikigt mönster, men lägg till ett unikt element eller två så att ert varumärke verkligen syns och påminner användarna om vilka det är som hjälper till att hålla deras telefoner levande.

3. Solglasögon" width=

Ett par snygga solglasögon är en annan pålitlig publikfavorit som är lätt att anpassa. Färgalternativen är obegränsade, men oavsett om du väljer neonfärger eller neutrala färger, bör du fundera på hur du vill att ert varumärke ska se ut – på någons favoritsolglasögon finns kanske inte nödvändigtvis ett företagsnamn. Istället kanske du kan trycka en liten logotyp eller detalj på bågens utsida och fler detaljer på insidan. På så sätt blir solglasögonen en trevlig påminnelse om vilka ni är i stället för att de tvingar sig in i blickfånget.

4. T-shirts" width=

De flesta gillar en gratis t-shirt, men gåvo-t-shirts med skrikiga varumärkesnamn har en tendens att hamna längst in i garderoben och bara användas i nödfall. Detta behöver dock inte vara fallet. Det är inte allt för komplicerat att trycka en skön och snygg t-shirt, men det krävs lite planering. I stället för att smälla på ert företagsnamn över hela bröstet, varför inte krympa det lite och sätta på det till vänster eller på en ärm?

5. Anteckningsböcker" width=

Det kanske känns gammaldags, men en snygg anteckningsbok av högsta kvalitet blir aldrig omodern. Det finns inget som att trycka pennan mot papperet och skriva ned en högklassig idé under ett möte, därför är en anteckningsbok ofta en välkommen gåva. Kom ihåg, de flesta backar undan från produkter där varumärket tar för stor plats – vare sig det är gratis eller fullt pris – så när det gäller omslagsdesignen bör du bara använda er logotyp om du måste. Sätt dit en förminskad version av er logotyp eller använd omslagets insida för att kommunicera vilka ni är.

Håll det enkelt

När det gäller att äntligen få dessa saker i händerna på rätt personer, håll det enkelt. Varför lägga pengar på porto och emballage när en personlig kontakt garanterat lämnar ett mer bestående intryck? Oavsett om du är på ett evenemang eller går längs en livlig gata är det ett bra sätt att skapa en omedelbar kontakt med potentiella kunder och förbipasserande genom att lämna över reklamprodukter personligen.

För det mesta innehåller utbytet bara ett par hälsningar eller artighetsfraser – men var inte rädd för att uppmuntra till ytterligare engagemang. För mer värdefulla presentartiklar som t.ex. powerbanks kan de behöva lyssna på en presentation, skanna en bricka eller skriva in sig med namn och e-postadress för att på så sätt “förtjäna” gåvan samtidigt som intresse för ditt varumärke eller företag.